Försäkringsbolag...



Nu har man haft med försäkringsbolag att göra nästa hela denna veckan som varit, började med att jag ringde runt till de olika försäkringsbolagen som vi har p.g.a av min sjukdom för att kolla vad som gäller, tänka sig att man har så många olycksförsäkringar och livförsäkringar överallt men inget som gäller när man blir sjuk. Precis som om man planerat att råka ut för detta.

Nåja till slut så visade det sig att man även hade en sjukförsäkring så papper kommer under veckan som skall fyllas i.



Inte nog med detta så hade vi ett hej dundrandes åskväder här igår, en blixt slog ner ca 40-70 meter från oss, så pass nära att man kände tryckvågen i bröstkorgen då man stod ute och såg det hela, tack vare detta fick man ringa försäkringsbolaget igen, våran trådlösa router till internet och min ena stationära dator gick åt skogen, tråkigt nog var det den datorn som jag byggde ihop i höstas, så vi får väl se om man får någon ersättning.

Nähä nu ska jag snart börja laga mat för vi ska in och se fotbollsmatchen mellan IFK och FC Basel ikväll, hoppas de vinner då är de ett steg närmare Champions leauge

Söndag.. varmt som attan




Japp då har man ägnat 2 dagar åt att fixa till våran väg, i fredags så levererade vikan 75 ton riven asfalt så det har tagit lite tid att lägga ut det på vägen nu, men bra blir det. I morgon bitti blir det tidigt, skall åka och lämna tillbaka maskinen innan 07:00

Igår hade man besök av farbror Allan och Monica, trevligt när släktingar kommer på besök helst sådana som man inte träffar så ofta.

Nähä nu skall vi ut till havet och bada, blir väl årets första dopp då jag inte har fått bada innan när cvk satt på plats.

Bättre än på länge..

Måndag morgon efter den sista kuren, mår ganska bra idag jämfört med hur det har varit de sista gångerna, kroppen känns visserligen tung och seg men huvudet är med och man slipper iallafall känna sig som ett kolli.

Vädret verkar bli strålande idag, vilket är typiskt, blir alltid fint väder när jag är hemma och mår illa, nähä ska väl ta och testa kudden en stund till.

Vilken fru man har...

Vaknade igår ganska tidigt på sjukhusängen på Sahlgrenska, gick in och tittade på lite bloggar och vad hittar man inte då på sin egen frus sida?? Något som berör mig långt långt in i själen och som till o med fick nattsköterskan som stod brevid att gråta krokodiltårar. Stackarn hon som bara skulle koppla på min dagliga dos av cellgifterna.

Här nedan kommer illafall vad man kunde se på min frus blogg igår morse, Jag älskar dig Linda.

Äntligen...

Nu är det sista dagen för cellgiftsbehandling här på Sahlgrenska, haft en hemsk natt där den ena på rummet snarkat värre än ljudet från en skördetröska, och den andra har sprungit runt och varit förvirrad.

Nu har jag iallafall fått byta avdelning och rum, så nu kanske man kan få sova lite. Ska bli så skönt att komma hem till min älskling och lilla molly.

Satt här för en stund sedan och funderade på en passande bild till detta inlägget för att visa lite av den lyckan att man får komma hem idag.. Det ända jag kan komma på som kan symbolisera detta på något sätt är följande bild.



Alla vi som har någon anknytning till landet, vet ju hur glada kor blir när de släpps ut på grönbete på våran.

Ha en bra dag mina vänner.

Grattis kära mor



Idag fyller min kära mor år igen, dock vet jag inte hur hon har lyckats med bedriften att aldrig bli äldre än 27.  Hoppas ni får äta en smarrig tårtbit ikväll nu då.

Själv så sitter man här och räknar ner nu, i morgon får man komma hem igen, hoppas att det går bättre hemma denna gången än förra då den var lite tuff. Men men spelar ingen roll nu ser man ljusningen iallfall, snart är cellgifterna slut, en röntgen och en operation så nu är det snart klart.. :)

Grattis ännu en gång kära mor så ringer jag ikväll...

Onsdag..

Avslutade en ljudbock igår, efter att Stefan och Rebecka hade varit här på besök. Detta är en ljudbok jag kan rekomendera är dock lite seg i starten men den tar sig riktigt bra efter hand.


(Text och bild hämtat från http://www.cdon.com/)

Michael Connelly - Fällan

"FBI-agenten Rachel Walling får till slut det samtal som hon har fruktat i åratal: den mest beryktade av alla seriemördare - Poeten - har återvänt. Han har inte glömt henne och han har en present åt henne. För många år sedan arbetade hon med det berömda fallet då den f d FBI-profileraren Robert Backus gäckade polisen genom att efterlämna små diktstrofer av Edgar Allan Poe i de avskedsbrev som hittades vid mordoffren."


Idag har min älskade fru som vanligt varit här och hälsat på, sedan har man pratat med både syster och mamma, Stefan ringde precis också så folk har man ju pratat med idag iallafall.

Tror det är dags för en favorit i repris - Robert Gustavsson med Rhapsody in rock

Va bara tvungen att ta med denna också Steve med Loyden


Championsleague kval SS Murata - Ifk Göteborg



Vilken toppenmatch de la till med idag i San Marino 0-5 till Ifk nu hoppas vi att de fortsätter med detta fina spel framöver så vi får se fram emot bra matcher mot andra stora lag.

4:e och sista kuren


Nu är man inne en vecka igen för behandling, haft lite komplikationer med stickningar och domningar i händer och  fingrar, lite seg i kroppen. Annars så går det bra på den nya avdelingen, vi har ju en balkong som man kan gå ut och få frisk luft.

Nilecity - Kåtast i kungsängen


Minigolf



Idag har vi haft lustigt väder här i Säve lite regn, strålande sol och ytterligare lite regn, väldigt varierande med andra ord. Vi lyckades iallafall gå ner i kolloniområdet och spela lite minigolf med grannarna, Emil va riktigt duktig på att få i bollen.. Dock va ju allt i sin ordning då jag vann :)

Nähä nu ska vi till affären o handla något gott...

Lugn vecka



Haft en väldigt lugn vecka här i gbg, Lindas föräldrar har varit på besök och jag var inne i tisdags för ytterligare en kur, som vanligt kan man nästan säga nu så fick man feber på kvällen men denna gången höll det inte i lika länge, beror nog på att mina blodvärden var bättre denna gången.

Tog en trip med en kollega i onsdags och besökte två jaktbutiker, snacka om att man blir sugen på att ge sig ut i skogen, fick iallafall köpt hem lite övningsammunition så snart ska pappälgen på banan få smaka på lite bly. Övning ger färdighet eller vad är det man brukar säga.

Nähä nu ska köttet på grillen, längtar så efter lite gott grillat och en flaska rött eller två.

Till alla semesterfirare där ute...

Kom att tänka på en film idag. "Vi hade iallafall tur med vädret" klicka på länken nedan.

Ser nästan fram emot 2:an av den nu

Vi hade iallafall tur med vädret

Lördag, varmt som attan




Nu är det ett par dagar sedan man var här och berättade hur det går, beror på att jag mått riktigt dåligt denna veckan. Har inte fått behålla den mat som man ätit och illamåendet har varit väldigt envist. Det var väl först i torsdags som det började kännas någorlunda okej och igentligen idag där jag känner mig pigg utan att magen är allt för jobbig.

Idag är det olidlligt varmt, 29 grader i huset 24 i skuggan och termometern visar 38 på solsidan, så man sitter gärna ute på altanen i skuggan och undviker solen. Skulle egentligen följt med Stefan idag och åkt lite båt från Orust till Göteborg, men går inte att lämna Molly hemma en dag som denna, vore tortyr.

I morgon kommer svärföräldrarna på besök, tänkte vi skall åka iväg snart och shoppa lite så man kan bjuda på något typiskt västkust till middag i morgon kväll.

Ha nu en bra helg

RSS 2.0