Långt mellan inläggen

Jaha då äntligen har man fått ur den berömda tummen för att göra ett inlägg igen, har varit mycket denna veckan att tänka på då man skall in för operation på torsdag.

Kan inte säga att jag är speciellt orolig trots att det är en ganska ovanlig operation, men man får väl villigt erkänna att man är ju inte speciellt sugen på att opereras.

Jag lovar att jag skall lägga ut något här så fort jag orkar efter operationen, så slipper ni fundera så länge.


Den här får man väl tillägna Stefan idag..

Ännu en lyckad helg..


Denna helgen spenderade vi i Småland, fredagen spenderade jag i småländska skogen på vildsvinsjakt. Det enda som jag fick se var två rådjur som visade sig inte va rädda över huvud taget och gick och betade på åkern i solnedgången. Niklas hade lite mer tur han hade besök av grisar, i fyra timmar satt han och tittade på 19 grisar innan det slutligen föll ett 77kg tungt svin hos han.


Lördagen blev till ett enda stort firande då Lindas mormor Doris hade 80 års kalas, med massa god mat och dryck, vissa av oss tyckte nog att det var sting i maten då vi tog slut på ölet och sedan delade på en bag-in-box… Vi får ha sådana kvällar oftare eller hur Marcus?


Söndagen blev en lugn dag i fågelfors med en massa regn innan vi begav oss hem till gbg, home sweet home..

Läkarbesök



Idag har man varit och besökt läkaren, allt gick jättebra och tydligen ser allt bra ut på röntgenbilderna. Så nu får man väl bara se fram emot operationen så att man får ett avslut på den här behandlingen och kan börja komma igång igen.. måste erkänna att jag inte kan fatta hur folk kan gå hemma hela tiden och känna sig nöjda med att inte göra något. nähä ha de gott ska försöka uppdatera lite oftare igen..

Färdig...

Äntligen kan man väl kanske säga nu.. Jag påbörjade ett litet projekt i maj strax innan jag blev sjukskriven. Sedan har man jobbat med detta så ofta som man har orkat och när man har haft lust, allt för att skingra tankarna och ha lite terapi att syssla med.
Mycket sandpapper har förbrukats i alla möjliga olika grovlek, många timmar har det blivit nu när man suttit på altanen och nästan varit täckt utav slip damm.

Känns rätt skönt att kunna säga att 1 Augusti blev dagen då projektet avslutades, nu återstår bara att åka till skjutbanan och se till så att siktet är rätt inställt igen.

Före bild




Efter bild


Jaktsäsong



Snart börjar jaktsäsongen ingen på riktigt, vad kan bli bättre än att uppdatera sin utrustning, har precis avslutat arbetet med att slipa stocken på älgstudsarn, blånera om pipan och ta bort alla gamla fula märken som fanns i den, ska försöka lägga upp en bild senare..



Sedan har man även beställt Gerbers nya buköppnare E-Z Zip, riktigt trevlig liten sak med utbytbara blad.

nähä nu skall jag städa lite.

RSS 2.0