Ett år kantat av kärlek och tumult..



Ja då har man varit gift i precis ett år idag men världens underbaraste kvinna. Först av allt så skulle jag vilja börja med att tacka henne för att ha stått ut med mig i de svåra stunder som vi ändå har gått igenom i sammband med min sjukdom. Vissa stunder har känts väldigt svåra och jobbiga för oss båda. Nu har jag varit på benen och kännt mig väldigt pigg o stark i ett par månader och starkare blir man för var dag, då vill man verkligen visa den man älskar hur mycket denna betyder för mig.

Jag vet att jag har varit ganska svår och grining under behandlingarna då man inte alltid mått så bra, så nu är det väl min tur att alltid försöka få dig på bra humör så som du fått mig under sommaren. Ibland är det svårt att förstå ibland hur snabbt allt kan gå, känns inte som om det var speciellt länge sedan man satt där och drack champagne och lyssnade på olika tal. Nej Elin har inte glömt att du tvingade mig att sjunga - hämden är ljuv....


Nog om det, i helgen va Linda o jag va iväg och firade vår bröllopsdag på smögens havsbad, härlig atmosfär o god mat, man kunde verkligen koppla av trots att det kändes som om det blåste storm ute. Aldrig förr har väl smögen bryggan legat så öde framför våra fötter, konstigt nog så märkte man knappt att det inte va något folk ute när man gick där hand i hand.

Idag är det våran bröllopsdag och nu får man sitta här på ett hotellrum och känna sig som en hemsk äkta man som på våran första bröllopsdag åke till Amsterdam i arbetet, till Europas största tillbehörsmässa för båtar. Men innan jag åkte fick se till att Linda fick ett blommogram till jobbet idag iallafall, men av någon anledning har klantskallarna som levererade blommorna glömt att skicka med chokladasken som skulle ha varit med. Jag längtar tills vi syns på torsdag.



Amsterdam är en speciell stad, en väldigt arkitektuell vacker stad, men så fort jag landade så insåg jag varför jag igentligen inte gillar staden, det är tillåtet att röka vart man än går, många "flummiga" människor man möter på gatan är höga som hus på marijuana som för övrigt är helt lagligt. För att inte prata om prostituion som är helt legalt samt att de till o med har ett eget fackförbund.


Så här ser ett typiskt fönster ut på red light district, runt i dessa miljöer blir man konstant tilfrågad om man vill köpa droger, läste idag på flygplatsen att politikerna i Holland funderar på att stänga ner dessa kvarter då kriminaliteten har ökat så kraftigt. Är nog ingen dum idé

Länge sedan

Jaha mina vänner nu äntligen är man här och skriver ett inlägg. Det var väldigt länge sedan man tog sig tid till att uppdatera här.

Är väl kanske som min bäste väns mamma sa "jag misstänkte att du mådde bra nu, då du uppdaterar bloggen dåligt"

Precis så är det, konditionen börjar komma tillbaka, jag har väldigt sällan ont i kroppen nu och det känns för det mesta väldigt bra. Har jobbat nu i 14 dagar och det har gått bra, dock kommer tröttheten hårt på eftermiddagen.

Kan väl passa på att berätta att jag fått beskedet från läkaren att allt skall vara borta i kroppen nu i alla fall, sedan har ju älgjakten börjat för oss här i södra Sverige, har spenderat en vecka hemma hos mamma och passat på älg i småland, senast idag va jag i dalsland på lite rådjursjakt.

Lilla Molly, hon kröp nästan ur skinnet så glad blev hon när hon fick följa med igår.

Nähä nu ska jag gå en sväng med lill råttan "Molly"

RSS 2.0