Ännu en lyckad helg..


Denna helgen spenderade vi i Småland, fredagen spenderade jag i småländska skogen på vildsvinsjakt. Det enda som jag fick se var två rådjur som visade sig inte va rädda över huvud taget och gick och betade på åkern i solnedgången. Niklas hade lite mer tur han hade besök av grisar, i fyra timmar satt han och tittade på 19 grisar innan det slutligen föll ett 77kg tungt svin hos han.


Lördagen blev till ett enda stort firande då Lindas mormor Doris hade 80 års kalas, med massa god mat och dryck, vissa av oss tyckte nog att det var sting i maten då vi tog slut på ölet och sedan delade på en bag-in-box… Vi får ha sådana kvällar oftare eller hur Marcus?


Söndagen blev en lugn dag i fågelfors med en massa regn innan vi begav oss hem till gbg, home sweet home..

Kommentarer
Postat av: Tinna

Jag har alltid undrat över hur vildsvinstek smakar. Har ännu inte prövat. Det finns ju en hel del att hitta i affärernas frysar idag men ännu inte kommit mig för!!! 77 kg... låter JÄTTESTORT.

Kram min vän till dig och din Linda

2008-08-18 @ 08:52:29
URL: http://knapskan.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Marcus hade små kinesögon hela ett-årskalaset på söndagen och somnade fint i bilen upp till Sthlm, men det kan väl inte ha med vinintaget att göra kvällen innan?? :-) Kramar!

2008-08-18 @ 21:28:03
URL: http://tizzla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0