"Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen



Ja måste erkänna att jag har blivit svag för att leta latinska ordspråk, och jag tyckte detta stämde så bra "Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.

En väldigt god kollega till mig sa en gång att när man är sjuk så ser man snabbt vem som är ens riktiga vänner och det ligger nog oerhört mycket i detta.

Jag är nästan överväldigad utav alla SMS och meddelande som man får från alla nära och kära, samt goda vänner som kommer på besök.

Sitter här nu brevid min nya kompis "droppställningen" den som följer mig minsta meter jag rör mig. hopplöst med alla slangar som går överallt.

Nu väntar jag  besök från min älskade fru, sedan kommer stefan senare ikväll också..

Ha en fortsatt bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0